duminică, 26 iulie 2009

Privind spre stele

De curand am fost intr-un loc despre care toata lumea a auzit, desi putini i-au trecut si pragul. Este vorba despre Observatorul astronomic, aflat intre Piata Romana si Piata Victoriei, o cladire veche, intr-o curte foarte frumoasa. Inauntru va asteapta doi oameni pasionati de astronomie, care va vor povesti cate in luna si in stele si chiar va vor arata stele, stele duble, constelatii si planete. Eu am vazut Saturn, cu inelul lui de gheata, satelitul Titan, stelele Mizar si Alcor din Carul Mare si alte cateva ale caror nume din pacate nu le mai tin minte precum si statia spatiala aflata in trecere.
Ce m-a impresionat, in afara de pasiunea celor care ne aratau cerul instelat, a fost faptul ca, pe cand eram in liceu, intr-un context anume, mi-am ales o stelutza de pe cer si mare mi-a fost mirarea cand la Observator ne-au aratat tocmai stelutza mea, cu numele ei real, Alcor.
Asa ca va recomand sa petreceti o seara de sambata cu ochii pe cer. Merita! (pentru curiosi: http://www.astro-urseanu.ro/).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu